Bagn Idrettslag inviterer til Årsmøte for 2010
Sted: SAUS Glasshuset 10.03.2011 kl: 19.00
Sakliste
1. Godkjenne innkalling og sakliste
2. Valg av møteleder og referent, samt 2 til å underskrive protokoll
3. Årsmeldinger frå hovedstyret og undergrupper
4. Regnskap for 2010
5. Handlingsplaner og budsjetter for 2011
6. Fastsette kontingent for 2012
7. Valg
Papirutgave av innkallingen er lagt ut hos våre sponsorer Spar, Byggern, Expert, Statoil, G-sport.
Vel møtt! Sak 1 – Godkjenne innkalling og sakliste
Forslag til vedtak:
Vedtak:
Sak 2 – Valg av møteleder og referent, samt 2 til å underskrive protokoll
Forslag til vedtak:
Vedtak:
Sak 3 – Årsmeldinger frå hovedstyret og undergrupper
Styret har i 2010 bestått av:
Leiar: Knut Omar Storsveen
Nestleiar/Anleggsleiar: Morten B. Johansen
Sekretær: Runar Kolsrud
Kasserar: Oddrun Helene Brattrud
Materialforvaltar: Anne Dyve
Tur & trim: Ann Stensrud
Økonomi/arrangement ubesatt
Undergruppeleiarar:
Allidrett, dametrim: Gro Merete Holde
Ski: Oddvin Sørbøen
Fotball: Jørn Damslora
Friidrett: Kim Tronrud
Turkarusell: Tove Slettebråten Haugen
Nokon mindre idrettar har ikkje eigne undergrupper, men har kontaktar som ordnar det praktiske. Dette er innebandy (Morten Bellika Johansen), dametrim (Gro Merete Holde, Jannicke Dahlen), turkarusell (Tove S. Haugen, Marit S. Brustad, Anne Grethe S. Aamodt), Idrettsmerke (Anne Dyve), Willy Ensink har leia symjetreninga vi arrangerer saman med flyktningtjenesta.
Hovudstyret har vore samla 7 gonger dette året og har hatt 95 saker på saklista. Vi har nytta lærarrommet på SAUS som møtelokale. Dei fleste undergruppeleiarane har vore med på styremøta.
Det var 432 som betalte medlemskontingenten for 2010. Vi har eit æresmedlem, Kjell Dokken.
Idrettslaget har ein jobb å gjera når det gjelder å få på plass eit godt medlemsregister.
Idrettsregistreringa ble gjennomført nesten innanfor fristen.
Bagn Idrettslag har meldt seg ut av håndballforbundet.
Samarbeidsavtalene med Bygger`n Bagn Byggsenter, Valdrestunet Matsenter, Expert Stensrud Elektro AS er vidareført. I tillegg er Statoil er med på draktsponsing til fotball som før. Bagn Sport har og ei redusert avtale, den omfattar ikkje fotball.
Vi har fått 2 nye bedrifter som med på full avtale. Det er FG Bygg og Valdresskigard.
Vi fekk fornya samarbeidsavtala med Link Bingo på Fagernes som har gjett oss kr. 103.398,40.
Mikael Fønhus og Kari Sørbøen har i år vore i bresjen for revyen ”folk og røvere”. Det var 600 – 650 som såg revyen.
Kreativ Videoproduksjon v/Kjell Einar Kana filma og produserte dvd av revyen. Forestillinga vart så lang at det måtte til 2 dvd plater for å få plass. Det vart selt ca 90 dvd’ar.
Samarbeidet med Norsk Kommuneinfo om å gi ut ein turgaid vart også eit fruktbart tiltak, 84 975,- vart vår del. Samarbeidet med Per Arne Ellefsen (Norsk Kommuneinfo) har vore framifrå.
Vi arrangerte fagkveld i oktober der vi hadde Vågå’s ordførar, Rune Øygard som foredragshaldar. Hanne Blåfjelldal skulle og vore med, men måtte melde forfall pga sjukdom. Ca 30 var på tilstellinga.
Advendtskalenderar vart i år som tidligare administrert av Hege Kristin Heiene og fortenesta vart kr. 34 520,-
Grendatreffen ga kr 23 897,50 i overskudd.
Jørn Damslora slutta som dagleg leiar i august da. Det er ikkje ansatt noko ny.
Det vart gjennomført fleire dugnad på Fossvang i år også. Vi fekk gjort mykje men det er meir att.
Bjørnar Li har stått for det tekninske, mens Anne Dyve står for det redaksjonelle av bagn.no.
Takk for eit aktivt idrettsår i 2010!
Knut Omar Storsveen Runar Kolsrud
Leder sekretær
Årsmelding – anleggsansvarlig
2010 ble et år da lite ble tenkt og enda mindre ble gjort.
Fossvang:
– Gressbanen ble også i 2010 mye brukt. Det ble stedvis stor slitasje. Det skyldes bl.a. at for mange 7’erkamper ble spilt på tvers av 11’erbanen. Både 7’er og 5’er må spilles i lengderetningen i 2011.
– Vanningsanlegget fungerer nesten som det skal. Det er problemer med styringsmekanismen til enkelte soner som gjør at anlegget ikke er fullautomatisk.
– Grusbanen er bedre enn på mange år men brukes mest om vinteren.
– Det ble gjort en del forefallende arbeid inne i vår del av Fossvangbygget.
– Høyttaleranlegg ble satt i drift.
– Kioskbu på Fossvang etablert. Vi fikk den tidligere infobua fra Tunet og ominnredet den.
Skiløype/skileik:
– Løypa på Leirskogen ble preparert hele vinteren 2010. Det gikk mye tid/energi på konflikt med grunneier. En konflikt som kulminerte med en avtale som sikrer oss kjøring over grunnen, dog med begrensninger på bredde og snødybde.
– Skileikanlegget på Leirskogen ble ferdigstilt og preparert hele vinteren.
– Skileikområdet på Haugajordet ble preparert og brukt hele vinteren.
Hoppbakken:
– Den nye traktoren til Egil ble godt mottatt. Egil var veldig fornøyd.
– Prepareringsjobben ble lettere pga bedre utstyr.
– Det var stor aktivitet i hoppbakken hele vinteren, både med treninger og renn.
For øvrig:
– Sykkelorienteringspostene ble vedlikeholdt. Noen var borte og måtte erstattes. Totalt mottok vi 31 stemplingskort som ga t-skjorte. T-skjorter sendt ut februar 2011.
– Skøyteflata ble islagt i desember 2009 og var i bruk til langt ut i mars. Islegging, vedlikehold og brøyting av banen ble glimrende utført av Håvard T.Johnsen.
– Bagn IL tok ansvar for å klippe Vangen.
– Anleggsleder hadde ansvaret for koordinering av innetider og treningstider. Det behøver ikke anleggsleder ha…
Innsats:
Anleggsleders store utfordring i 2010 også var å få noen til å utføre arbeid.
De spesifikke oppgavene til lagene ble utført av 4 lag. Det var for dårlig. Men å mase på folk som har sagt de skal gjøre bestemte ting er belastende, derfor blir det ikke gjort.
Derimot må anleggsleder selv ta skylda for manglende delegering av en haug med oppgaver.
Morten Bellika Johansen
Årsmelding – friidrettsgruppa
Friidrettsgruppa fungerer ikke som ”fullverdig” undergruppe av idrettslaget. Gruppa har ikke eget styre. Undertegnede oppfatter seg selv som kontaktperson for gruppa og inn mot den delen av miljøet som driver løping og kondisjonstrening. Vi driver ikke med de tekniske friidrettsøvelsene.
Vi har god kontakt med Valdresalliansen, som er ”overbygningen” til alle friidrettsgruppene i Valdres. Det er Valdresalliansen som inntil sesongen 2010 har stått bak friidrettsstevnene på Blåbærmyra der vi hvert år deltar med både utøvere og funksjonærer. Disse stevnene har Fagernes IL nå tatt over. Valdresalliansen/Fagernes IL har også egne treninger for tekniske øvelser. Valdres Langløparlag (VLLL) ble startet i 2008. VLLL er ikke registrert i Norges Friidrettsforbund, men fungerer som en overbygning for løpere i Valdres over 12 år. Trener er Tor Erik Nyquist. Roar Aamodt og undertegnede er med i støtteapparatet.
Vi har noen utøvere som har deltatt i ett eller flere løp på friidrettsstevner, i gateløp eller terrengløp. I 2010 har dette vært Endre Aamodt, Even Sæteren Hippe og Martin Stensæter.
VLLL har oppnådd gode resultater også i 2010 selv om et par av utøverne har vært plaget av skader. Laget har også fått 3 – 4 rekrutteringer hovedsakelig fra Øystre Slidre. Men vi har også hatt 2 avganger. En har flyttet og en har gitt seg med satsingen. Kjernen i laget består av 7 – 8 løpere.
Noen resultater fra Bagn Ils løpere i VLLL:
Kort sagt; sterke resultater av en liten gruppe fra det snørike innlandet. Alle er jo også aktive på ski om vinteren.
Rekruttering t.o.m. 12 år til friidretten lokalt bør organiseres gjennom barneidretten i idrettslaget. Etter 12 år finnes det beste miljøet hos VLLL innenfor løping og hos Fagernes IL/Valdresalliansen innenfor tekniske øvelser.
I august 2010 ble terrengløpet/mosjonsløpet Kongsvegdilten (senere omdøpt til Kongsvegrunden) arrangert for første gang, i samarbeid med Begna IL, som en del av Kongsvegtrippelen. Med et fåtall deltakere må det sies at dette ikke var noen suksess. Siden det var første forsøk ønsker vi å prøve en gang til. Slike arrangement må innarbeides. Er vi gode på markedsføring/PR vil det være mulig å øke deltakerantallet en god del.
Friidrettsgruppa har ikke laget eget budsjett. Vi krever ikke aktivkontingent eller har andre ”egenproduserte” inntekter. Likeledes belastes ikke kostnader utover medlemskapet til Norges Friidrettsforbund. Det overlates til hovedstyret å vurdere om det bør avsettes noen ekstra midler til markedsføring av Kongsvegrunden sammen med trippelen i 2011. Øvrige kostnader/inntekter ved Kongsvegrunden forventes å gå i balanse, og skal også deles med Begna IL.
Gruppa utarbeider ikke handlingsplan utover at vi har som målsetting å delta i flere løp og stevner i løpet av de kommende sesonger. Treningsopplegg og planer legges innenfor rammene til VLLL. For tekniske øvelser formidler vi kontakt videre til Valdresalliansen/Fagernes IL.
Vi ser det som viktig at Bagn IL opprettholder sitt medlemskap i Norges Friidrettsforbund. Dersom dette ikke opprettholdes blir løperne nødt til å melde seg inn i et av de andre idrettslagene i Valdres for å få delta på stevner.
Kim Tronrud
Årsmelding – sykkel
Sykkelgruppa har i 2010 hatt 4 møter (2 i forbindelse med kongsvegtrippelen).
Gruppa har bestått av Jørn Damslora (Rittleder kongsvegrittet), Emil Listerud, Egil Moen, Jarle Heiene og Mikael Fremgård.
Det er foreløpig registrert mellom 20-30 mer eller mindre aktive sykelister i Bagn IL.
I forbindelse med Pro Tour Valdres etappen ”Helvete i Sør”, ble det lørdag 6 juni arrangert sykkelritt for barn og unge i Bagn sentrum.
Lørdag 7. august ble Kongsvegrittet arrangert for andre gang på Veståsen.
Denne gang var med en konkurranseklasse på tid. Totalt med smått og stort var det nær 70 deltagere
Emil Listerud
Årsmelding – barneidretten
Denne sesongen lyktes vi med å få ut årshjul på høsten der både ski, allidrett og fotball er representert. Dette er veldig positivt for oss som driver de forskjellige aktivitetene, samt at det er greiere for foreldregruppa å holde oversikten.
Nå er vi på andre sesong der vi har alle tre gruppene fra 17.00-18.00 på tirsdager. Siden mange synes det er i tidligste laget har vi undersøkt om det er mulig å flytte det en halvtime, til 17.30. Dette er ikke helt enkelt siden en av allidrettsgruppene er i bassenget, og folkebadet starter 18.00 som det har gjort i mange år. Uheldig å forandre på et så innarbeidet tidspunkt. Men det ser ut til å gå greit med 17.00 for i år er det 51 barn som har betalt aktivkontingent. Det yrer av ivrige barn i C-blokka på tirsdager, og det er moro å se aktive og engasjerte barn og foreldre.
Nissemarsjen ble gått 9.desember. Det var ca 70 barn og voksne med og det ble et fint fakkeltog. I år som i fjor stilte Mia og Dagrun Biribakken opp med hester og det gir en ekstra god stemning. Siden gradestokken viste flere minusgrader, ble gløgg og pepperkaker servert i C-blokka, og det var mange som satte pris på å komme inn i varmen etter endt marsj.
Etter jul er allidrettsøktene flyttet til torsdager og oppmøte er noe lavere. Det kan forklares med at det er både skirenn tirsdager, skileik onsdager og fotball for noen av aldersgruppene på torsdager. Da kjøres det bare en gruppe med barn fra 4-10 år samlet. Det har gått veldig greit og det er flere foreldre som er med og hjelper til. Morten Bellica Johansen har hatt tre økter med skøyter etter jul, og disse er populære.
Det ble holdt en økt med bevegelse til musikk, der Pernille Frøysaker holdt økta og ga noen gode råd. Skulle egentlig hatt tre økter på rad, men vi fikk gjennomført kun en i år.
I år som i fjor var vi ca 10 damer som delte på øktene før jul, og det har fungert veldig godt. Den ene gruppa er stor og aktiv, og det har tidvis vært greit å være tre. Da har foreldre stilt opp på en times varsel og tatt ansvar både i svømmehall og gymsal, og det er veldig flott.
Vi har i løpet av 2010 sesongen lyktes med å holde skileikkurs, med Marit fra Oppland idrettskrets, som er en del av aktivitetslederkurset (ALK). Noen av oss som var med til Lillehammer i fjor deltok på dette og det var flere nye, 14 totalt.
Vi har også hatt livredningskurs ved Erik Råheim (fra Røde Kors) og svømmekurs ved Réne Gjøg der vi lærte litt om hvordan barna kan leke seg til svømmeferdigheter. Disse to ble holdt samme ettermiddag/kveld og Reinli + Leirskogen barnehage ble informert og invitert til å delta. Vi ble 6-7 stykker på kurset, men det er nok til at vi kan drive forsvarlig i bassenget
Det er ønske om flere instruktører til å dele på øktene, og det ble forsøkt holdt aktivitetslederkurs i Bagn. Det må være minst ti stykker for at kurset skal holdes og vi ble ikke mange nok denne gangen. Men vi prøver igjen til høsten. (Inviterte også Hedalen IL, Reinli og Leirskogen barnehagene samt en aktiv begnadøl som har vært med på ALK tidligere).
Målet med å holde kurs er å få flere motiverte og trygge instruktører som kan gi barna varierte og gode økter.
Gro Merete Holde
Årsmelding – skigruppa.
Styret i skigruppa har bestått av: på valg
Oddvin Sørbøen Leder 2011
Arnt Magne Stensæter Kasserer 2011
Merethe Lundene Styremedlem 2012
Kristen Stavdahl Styremedlem 2012
Gudmund Sørbøen Styremedlem 2011
Egil Moen Ansvarlig hopp 2012
Vi arrangerte 10 klubbrenn, 6 på Leirskogen, og 4 på Åsemyra sammen med de andre idrettslagene. 2 av rennene på Leirskogen var langrennscross med egen premiering. Det var hinder man måtte bøye seg under, slalomporter, hopp og kuleløype. Dette var meget populært for store og små. Totalt var det 122 forskjellige deltakere på åres klubbrenn. Man måtte delta på 5 renn for å få premie i klubbcupen Klubbmesterskapet ble som vanlig arrangert med fellesstart på Høgemyr og målgang på Ellingsæter. I forbindelse med klubbmesterskapet arrangerte vi skisportens dag, der vi hadde fått kjørt opp en bakke hvor vi hadde satt opp forskjellige hinder, laget en kuleløype og et hopp. Vi hadde salg av pølser og brus. Etterpå var det premieutdeling inne på Ellingsæter
Vi var medarrangører på et kretsrenn på Åsemyra, Vi arrangerte Valdresstafett på Åsemyra sammen med de andre lagene i Sør Aurdal. Begge arrangementene gikk fint for seg.
Vi har tre løpere som er med i Valdres Ski. Valdres Ski er en organisasjon som består av alle klubber i Valdres, og som gir et treningstilbud, både helgesamlinger og de gjennomfører for to treningskvelder hver uke for de ivrigste løperne over 12 år.. På kretsrenn har de stilt opptil 8 deltakere fra Bagn. Endre Aamodt og Even Sæteren Hippe har dessuten deltatt på Hovedlandsrenn og andre landsrenn med gode resultater. Endre og Even. Even er nå godt inne blant de ti beste i landet i sin klasse! Even ble også tildelt idrettsprisen for Sør Aurdal
Vi har også hatt deltakere med på turrenn med gode resultater.
Når det gjelder egne treninger for de eldste har det vært skitrening en dag i uka fra i høst. Dette er det Roar Aamodt som har hatt ansvar for. Oddvin Sørbøen har hatt skileik for de yngste, sammen med Arnt Magne Stensæter, en dag i uka.
HOPP: Det ble arrangert 4 klubbrenn i hopp, samt 2-3 treninger i uka, der har det vært med 8-12 stk fra egen klubb pluss 7-10 gjestehopper deltakere totalt. Vi har også arrangert et renn i Valdreskarusellen og et kretsrenn i hopp og kombinert, der langrennet foregikk på Haugajordet. Totalt 40 deltakere. Fikk gode tilbakemeldinger fra kretsen.
I sommer har vi gjort en del arbeid med bakkene. Og anlegget fremstår som meget bra. Vi er veldig glad for at idrettslaget investerte i firehjulstrekk traktor. Dette har lettet arbeidet enormt.
Årsmelding – fotball
Valgkomiteen lykkes ikke med å finne et nytt styre for fotballgruppen. Styret i Bagn IL bestemte at daglig leder skulle ha ledervervet som en del av sin arbeidsinstruks. En baktanke med dette var å få gjennomført de endringene i arbeidsinstruksene som kom ved forrige årsmøte. Endringen gikk på reduksjon i antall styreverv i fotballgruppa fra eget styre med årsmøte til bare leder og nestleder.
Det ble gjennomført tre møter mellom leder av fotballgruppen og laglederne. De var varierende frammøte av lagledere. På første møte ble de presentert for utgiftene deres lag sto for og inntektsbringende tiltak leder forventet at de gjennomførte. Planene ble godt mottatt. Laglederne fikk og tok et større ansvar for helheten i gruppen.
Daglig leders oppgave ble i all hovedsak å holde orden på dommere og saker som skulle mellom hovedstyret og lagledere. Den største delen av jobben var faktisk å ta i mot og filtrere all e-post som skulle rundt i gruppen.
Dommerkabalen løste seg fint i år. Litt frafall blant dommere var det utover høsten, men det var ansvarsfulle ungdommer som meldte fra i god tid. Det var kun ved to anledninger det ble meldt om kluss, men begge gangene løste det seg gjennom publikumsinnsats.
Som leder av gruppen vil jeg takke dyktige trenere, lagledere og dommere for at det ble lite merarbeid å bli utpekt til leder av fotballgruppen. Slike folk som dere vil Bagn IL ha.
Mer om de enkelte lag kommer under:
Knøtt
Årsmelding 2010 KNØTT
Vi har i 2010 deltatt på DnbNor Cup på Fagernes med 3 lag, Vi deltok også på Brumendal cup med 1 lag. Vi spilte i knøttecup serie i Valdres med 3 lag vår som fikk 8 kamper hver fordelt på 4 kvelder. Og 4 lag som fikk høst som fikk 6 kamper hver fordelt på 3 kvelder. Vi har gjennomført 18 treninger. Vi hadde også et foreldremøte tors. 30/9-2010 for å oppsummere året og se på mulighetene neste år.
Inntekter ved Brumendal cup betalte alle spilleren egenandel på 100 kr og resten av utgiftene ble delt på foreldrene som var med på turen.Det har vært de eneste inntekter bortsett fra aktivkontig ent og medlemskontigent.
Brukte mye tid i starten på å finne struktur og treningsform, mange små kom fortløpende hele sesongen og dette ble en stor utfordring på å få gjennomført treningene med best mulig innhold.
Fikk tak i brosjyren barnefotball fra Norges fotballforbund som viste seg å være et meget nyttig hjelpemiddel.
Forsøkte først et trenersamarbeid med minigutt men mangel på tid og planlegging ble dette kun en delvis vellykket forsøk. 3 knøttespillere var så ”modne” at det spilte fast på minigutt, her fant vi også god hjelp av hefte barnefotball.
Store vekstforskjeller og fotball erfaringer på 6 åringer kontra 8 åringer fant vi fort ut at i perioder delte opp gruppen og trente 6 åringene en time før de andre, dette viste seg å gi den samhold og større utvikling så det ble lettere og føre dem inn sammen med resten av laget senere. Men det kom fra 30 – 40 spillere på hver trening ble det viktig at alle foreldre tok sin del av treningen og fikk delt dem opp i 6 grupper fordelt på vennskap og ferdigheter, dette ble tilslutt 3 jentegrupper og 3 guttegrupper. Foreldrene ble satt opp som foreldretrenere på rundgang men 3-4 foreldre på hver trening. Da å komme inn på knøtt er starten for mange på det å være foreldre i et idrettslag ser vi viktigheten og la alle delta og skaffe seg kunnskap gradvis. Mer tid til opplæring av foreldre i forkant av sesongen tror vi kan vise seg å skaffe flere aktive foreldre i gruppene oppover. Vi tror dette kan gjøres også via barneidretten generelt og klubbdommer og som kurskveld med tema fra hefte barnefotball.
Organiseringen av fotballtreningen har også vært en utfordring, behovet for minst 2 sett 5er mål + minimål har krevd unødvendig mye resurs bruk, mål må fraktes av 2 til 3 stk har krevd at vi har mange ganger vært nødt til å vente på foreldres ankomst og tatt mye tid fra barna, med ferdige oppmerkede 5 er baner og evt en ferdig plan i handboka på hvordan banen best disponeres hadde gjort mer lik bruk fra alle trenere og mindre frakting av mål.
Baller og drakter har også vært ei utfordring. Alt for lite baller i størrelse 3 og 4 samt for få og for store drakter til dette nivået. Tar selvkritikk på at vi selv ikke har formidlet problemet godt nok fram til materialforvalter, men håper neste år at vi kan være i forkant av problemet.
Årets dommere har vært pliktoppfyllende og gjort en god jobb tatt i betraktning at mange er veldig urutinerte, viktig å ta vare på de som vil dømme samt gjerne rekruttere flere foreldre til å være klubbdommere til de minste klassene, det kan ofte være vanskelig å veilede kontra det å dømme høyere opp. Håper derfor å rekruttere flere foreldre til dømming på dette nivået hvor rollen som veiledning er mer et behov.
Forbedredelser til 2011
Etter foreldremøte ble det bestemt at vi sender et referat/påmeldigsskjema til alle foreldre nå i løpet av første halvdel av oktober hvor foreldrene må krysse av hvilken aktivitet de vil/må bidra med til neste år.
Det vil sansynelig bli 4 lag og derfor bør det være 4 trenere av foreldre som bør organisere seg selv sammen med minst 2 oppmenn. Resten av foreldrene bør rullere med 4 foreldre ekstra til hver trening. Dette i tilegg til klubbdommer/kiosk er oppgaver som foreldrene får ”velge” blant. Her skriver de også hvordan de ønsker seg evt kompetansehevning i løpet av vinteren.
Erfaringen med cup var veldig positiv og så sant foreldregruppa ønsker dette så bør de delta på dette.
Håper og kunne bidra til at alle i foreldregruppa bidrar til å drive laget videre samt at alle oppgaver er fordelt i god tid før bestemt oppstart på knøtt den 5 april.
Ønsker også at ved påmelding å spørre kretsen om det er mulig med to knøtte serier i Valdres så de minste kunne hatt sin egen da nivået blir veldig sprikende fra en 6 åring til en 8 åring. Samt at jentene ønsker eget lag men de kan godt spille mot guttene.
Trenere i år har vært Svein Arve Granås og Åse Kristin Granås og Oppmann har vært Åse Kristin Granås og Silje Skaro Dokken.
Ann C Wold
G 10
To lag. Håkon Hjelleseth og Hege Marit Gyldenskog gjorde gode jobber som lagledere. Håkon var trener og fulgte et lag på kampene mens Jarle Kleven og Oddbjørn Nybråten var med som trenere på det andre laget.
J 12.
Trenere: Anette Hansen og Kristin Dyve
Oppmenn: Anne Grethe Aamodt og Bodhild K. Dyve
Antall spillere: Vår og høst: 10. Fordelt på årgangene 1998: 2, 1999: 7, 2000: 1.
Cuper: DnBNOR cup i Valdreshallen.
Samarbeid: Vi har ikke hatt noe samarbeid med andre klubber, men i vårsesongen stilte vi på rullering 2 spillere fra lillejente til rådighet for minijentene på Bagn slik at de skulle få lag.
Sonesamling: Ingen sonesamlinger for denne årsklassen.
Oppsummering:
Både vår og høstsesongen har vært gjennomført uten problemer. Kristin og Anette har fungert svært bra i trenerrollen. Jentene synes det var spennende med nye trenere. Det har vært meget bra treningsoppmøte hele sesongen. Jentene er ivrige og har det veldig moro i sammen. Resultatmessing vi både vunnet 7 kamper, tapt 5 og spilt 1 kamp uavgjort.
Oppmannsoppgaver har vært å lage og sende ut kjøre/infoliste for både vår og høstsesongen. Foreldrene er flinke til å stille opp, og det har stort sett vært flere enn de som var satt opp på kjøring som ble med på kamp. Vi har også ansvaret for å ordne/merke bane på hjemmekamper samt betale dommergodtgjørelse. Siden vi ikke har deltatt på andre cuper enn DnBNOR cup har vi ikke hatt noe inntektsbringende arbeid.
TAKK FOR I ÅR.
Anne Grethe og Bodhild.
G12
Trener Sindre J Johnsen
Oppmann Ann C Wold
Oppmann Terje Evensen
Serie G12 avd 11
Vi har hatt 10 spillere gjennom hele sesongen, med frafall av en spiller på starten av høstsesongen, og tilskudd av en annen de siste kampene.
Sindre J. Johnsen har gjort en meget tilfredsstillende jobb som trener og vi er veldig fornøyde med hans innsats.
Terje Evensen har hatt ansvaret for merking av baner, dommerbetaling og for at ballnett og førstehjelpsutstyr er på plass til kamper.
Ann Wold har hatt ansvar for papirarbeid og oversikt/delegering av oppgaver til foreldrene, samt innbetaling og oversikt over drakter. Alle draktene er innlevert og er vasket og lagt i skapet til laget.
Laget spilte i Valdreshallen på DNBNor-cup, men har ikke vært med på andre cuper. Kun spilt sesongens kamper.
Oppgaver som er gitt oss av Bagn IL for økonomisk støtte er bl.a deltakelse på fotballavslutningen, vakter på rakfiskfestivalen, rapportering om kamper på Bagn.no, Oppgavene er delegert til foreldre til spillerne. De av oppgavene som skal utføres utover høsten forventes å bli utført som oppsatt.
Vår dugnadsoppgave var å lage 6 nye utebenker. Disse sto ferdige til grendacupen.
Spillerne har oppført seg bra gjennom hele sesongen, både på og utenfor banen.
En kamp ble avlyst etter avtale mellom begge lag, mens resten ble spilt som satt opp.
Dommere har stort sett møtt opp på kamp, med 2 unntak.
Alt i alt har vi hatt en fin sesong. Med en tapt kamp og en uavgjort, mens resten av kampene er vunnet er vi strålende fornøyde; både spillere, foreldre og trener.
Inntekter:
Aktiv kontingent kr 2000,-
Dugnadsinnsats
Rapportering til Bagn.no
Utgifter:
Dommerbetalinger. Terje Evensen har lagt ut for disse, og sender regning til Bagn Il.
J14
Det var 11 spillere. Bård Sørumshaugen var trener, mens Steinar Dokken og Ann Helen Haugen gjorde en god innsats som trenere. Laget deltok på DnBNor Cup og NorwayCup. Dugnadsjobben ble vel gjennomført og laget stilte med 8 vakter på Grendetreffen.
G 14
Småguttene til Bagn har avsluttet en sesong som har gitt mange flotte oppturer både spillemessig og resultatmessig. Bagn.no har bedt trenerduoen oppsummere sesongen: (Lagbildet er fra en tilfeldig trening i sommer og mange spillere mangler. Dersom noen der ute har et mer komplett lagbilde, setter vi stor pris på å få det).
Først litt fakta om laget
Trenere: Ørnulf J. Dyve og Roar Nerli (Roar også oppmann)
Antall spillere: vår og høst: 26. Fordelt på årgangene 1998: 1, 1997: 12, 1996: 13.
Cup-deltakelser: 2, Norway-Cup og DnbNor-Cup
Samarbeid: Har hatt samarbeid med Hedalen og Begndalen ved at spillere som ikke har hatt tilbud i disse klubbene har spilt for oss
Sonesamling: Vi har hatt 6 stk 97-spillere og 4 stk 96-spillere på sonesamlinger
Treningsopplegg: Vi har hatt treninger på mandag, onsdag og fredag rett etter skoletid i hele vinter og sommer. Fremmøtet har vært meget bra.
Laginndeling: Vi har stilt ett 11’er-lag og ett 7’er-lag.
Oppsummering
Vi startet sesongen med å gå til topps i DnbNor turneringen i Valdreshallen. Vi stilte flere lag der treningsfremmøte var utgangspunktet for hvilket lag man spilte på. Det var derfor ekstra hyggelig at det var laget som hadde flest treninger som vant cupen. Øvelse gjør mester!
Resten av vårsesongen viste at seieren i DnbNor-turneringen ikke var noen tilfeldighet siden vi gikk gjennom med 57-1 i målforskjell og kun seire. Sett i ettertid burde vi spilt 1. divisjon og fått bedre motstand.
Under sommerpausen deltok vi på Norway Cup og gjorde våre saker godt. Det ble A-sluttspill etter det vi selv betraktet som middelmådige innledende kamper. 1. divisjonslaget Løten satte stopper for oss i mellomspillet. En jevn kamp som vi følte at vi burde vunnet. Dette var også en klar pekepinn på at vi burde spilt 1. divisjon i vårsesongen.
Vi har fått mye bedre matching i høst i og med at vi har spilt mot den nedre halvdel av førstedivisjonslagene. Med kun ett tap ser vi nok enda sterkere at vi burde spilt 1. divisjon hele sommeren og fått sterkere motstand. Etter en spennende høst-innspurt trakk vi det lengste strået og ble seriemestere.
Det er flere ting som gjør at vi har hatt så gode resultater i år:
Mange gode fotballspillere med komplementere ferdigheter. (Det kunne aldri bli noe godt lag med bare Ronaldoer på banen)
Vi kom tidlig i gang med oppkjøring til sesongen og dermed startet vi treningsperioden på et høyere nivå enn om vi skulle tatt lang pause.
Godt fremmøte på treningene gjennom hele vinteren. Når vintergrunnlaget er skikkelig, holder man ut hele sesongen – noe som viste seg å være helt avgjørende i innspurten.
En god treningsperiode før Norway-Cup.
Flere spillere som begynner å bli ”voksne” og tar egne valg i forhold til egentrening.
Et godt miljø i gruppa. Her vil jeg spesielt trekke frem flotte ungdommer fra Hedalen og Begndalen som har kommet inn i laget og tilført humør og gode holdninger i tillegg til gode prestasjoner på banen.
Foreldregruppe som bidrar godt når det gjelder å legge til rette for guttene.
Sist men ikke minst: Mye trening gjennom mange år.
TAKK FOR I ÅR.
Ørnulf og Roar
Senior herrer
Laget hadde overraskende stabilt oppmøte. Dette året ble det mer springing enn ringing på laglederne som var Torstein Øyhus m.fl.
Årsmelding – turkarusellen
Turkarusellen er et samarbeid mellom Begnadalen IL, Hedalen IL, Bagn IL og Sør-Aurdal Kommune.
Det er Anne Grethe Aamodt, Marit Sundvold Brustad og Tove Slettebråten Haugen (kontaktperson) som har vært ansvarlige for turmålene i øvre delen av Sør-Aurdal. Vi har hatt ansvaret for å legge ut Turkarusell-folderen og bøker på Bjødalskampen, Fiskebufjellet, Makalaus, Langebergsvarden, Barnefeten, Bagnsbergat`n, Kverviljuvet, Brattrudsvingen, Storsvingen og Kjellerknatten. Turmålene har vært godt besøkt av både bygdefolk og turister vinter som sommer. Flest besøk har det vært på Bjødalskampen, Makalaus og Bagnsbergat`n.
De som har 10 turer eller mer er med i trekningen av årets friskus. ”Karusellåret” går fra 15.10-14.10. Trekningen er felles for hele Sør-Aurdal.
”Sør-Aurdal friskusen 2010” ble Bjørg Ingrid Brenno. Premien er et rosemalt fat med påskriften ”Sør-Aurdal friskusen 2010” og vedkommendes navn.
I tillegg er det trukket ut 10 stk som har fått t-skjorter med påskrift ”Bruk beina i Sør-Aurdal”.
Tove Slettebråten Haugen
Årsmelding – dametrim
Da er nok en sesong gått, og dametrimmen lever fortsatt i Bagn IL. Det har vært 10-12 damer i snitt, og noen av disse er veldig stabile. Vi har hatt jevnlige innslag av step/ skyggeboksing gjennom året ved Anja Berg. Hun er en dreven dame, og flere begynner å ane at det er kvalitet over timene hennes. Stepkassene var en meget god investering, og har vært benyttet i flere høyder og anledninger. Ellers er det mange som sverger til ballspill/styrke/utholdenhet som har vært fast innslag helt fra starten. Svømmehallen har vært i stand, og i bruk gjennom hele sesongen. Det er stadig flere som benytter seg av den. Veldig flott at vi har mulighet til å gi et så variert tilbud.
Det har vært lite markedsføring av dametrimmen i forkant av denne sesongen, men det kan virke til at mange har hørt at den finnes likevel.
Friskis og svettis startet opp i høst og har hatt kjempeoppslutning. Det er et godt tilbud, og noen benytter seg av det ved siden av dametrimmen. Mener det er et supplement mer enn en konkurrent, og det er bare bra.
Satser på at Jannicke Dalen og Anja Berg fortsetter med sine sporty bidrag sammen med undertegnede slik at vi kan fortsette å gi det tilbudet som er i dag.
Gro Merete Holde
Forslag til vedtak:
Vedtak:
Sak 4 – Regnskap 2010 med revisjonsberetning
REGNSKAPSOVERSIKT 2010
Avdeling | Inntekt | Utgift | Resultat | Budsjett |
Administrasjon | 692000 | 149000 | 543000 | 141500 |
Anlegg | 148000 | 522000 | -374000 | -176000 |
Fotball | 111000 | 152000 | -41000 | 0 |
Friidrett | 0 | 18000 | -18000 | 0 |
Håndball | 3500 | 7500 | -4000 | 0 |
Barneidrett/trim | 5000 | 3500 | 1500 | 0 |
Sykkel | 9000 | 11500 | -2500 | 0 |
Ski | 25000 | 38000 | -13000 | 0 |
993500 | 901500 | 92000 | -34500 | |
Overskudd | 92000 | |||
Resultat i forhold til budsjett | 57500 |
DnB NOR 2073.07.00939 | 72000 | |||
DnB NOR 2073.09.60701 | 707000 | |||
Beholdning pr 31.12.2010 | 779000 |
Forslag til vedtak: Godkjent
Vedtak:
Sak 5 – Handlingsplanar og budsjetter (hovedstyre og undergrupper)
Handlingsplan Hovedstyret
Innen årsmøtet i 2012 skal vi:
Styret
Oddrun med støttespillere
Anleggsleder
Undergruppeledere
Anne
Bjørn og Tore
Innen årsmøtet i 2014 har vi
Handlingsplan anleggsleder
Fossvang: Større prosjekt:– PARKANLEGG- Kum i elva til vanningsanlegg, få hovedanlegget i drift- Ballfangernett mot Begna- Etablering av ny klippeordning- (automower)”Opprydding” av uteområde, stolper-grøntareal-pynting
– Mindre oppgaver: – Fullføre garderobeanlegg, småtterier – Fullføre kiosken, småtterier – Fullføre møterom og kontor i 3.etg., rydding, gardiner +++ – Male gulv i trappegang – Evt. stadionur – Søppelrom – Sand i lengdegrop må jevnes + grus i tilløp – Lysanlegg på isflate, ute Fossvang – Vurdere løsninger for kioskdrift – Lage 3 utebenker – |
Arbeidsavtaler:– Banemester fra 1.mai til 1.okt- Vask av garderobe/do, hvem??- For øvrig:– Lysløype + skileikanlegg på Leirskogen
– Skileik på Haugajordet (evt. lys, benker, søppelkasser) – Videreføring av sykkelorienteringskartet med nye poster – Sykkelstiprosjektet – Innledende arbeid mtp orienteringskart –
Administrativt: – Framtidsplanlegging 2011-2015, ny kommunedelplan – |
Når |
Hva | Detaljer |
Mars | Skrive søknader hoppbakken, forenklet nærmiljøanlegg.Få i gang planarbeidet for ordinær søknad.C-blokka: kontakt med kommunen ang. løsningerAnleggsgruppe på ca. 5 personer dannes.Garasjen ryddes grundig.Isflate holdes i live så lenge det går.Hoppbakke, Haugajordet, Leirskogen prepareres så lenge som mulig.
Dugnadsoppdrag formuleres og fordeles. Planlegging av sommerprosjektene: parkanlegg, sykkelorienteringskart |
|
April | Banemester og renholder ansettes fra 1.mai til 1.okt.Fullføre garderobeanlegg, kontor, møterom, gangFullføre kioskenKlargjøre grusbanenOppstart parkanleggLysanlegg grusbanen, isflata | 1.pri: Magne D., Kristin D.
Reparer målene, klippere inn – skuter ut |
Mai |
Klargjøre sandvolleyballbanen.Klargjøre gressbanen/vanningsanleggSette i stand lengdegropaBallfangernett mot BegnaÅPEN DUGNAD på Fossvang 7.mai 2011 | Ola T.Bruk elever til raking av banen.Vedlikehold/rep. av vanningsanleggSand, grus i tilløp, satsplankeStolperKlargjøring for sommersesongen: søppelstativ, |
Juni | Vedlikehold gressbanenBygge søppelromKum i elva |
|
Aug |
Trimme kratt og kjerr i hoppbakke, sykkelløype FossvangVedlikehold Fossvang. | |
Sept | InnetiderStenge gressbanen | Både gymsal og Fossvang, delegeres til andre i styret.Sette på plass mål, skilt, traktorklippere |
Okt | Vinterklargjøre FossvangHaugajordet, klargjøringHvem legger is/brøyter skøytebanen + brøyter grusbanen?Avklare hvem som kjører skiløyper (Leirskogen, Haugajordet). | Ta ned volleybanen, rydde søppelstativ,Benker, søppel, evt. lysHåvard/Geir Heine?? |
Nov/des | Administrativt arbeidDialog med grunneiere Leirskogen, Haugajordet ang.1.kjøring | Evt. søknader, tippemidler, framtidsplaner |
Jan | Administrativt arbeidAdm. arbeid | Skrive rapport foregående år,handlingsplan neste år, budsjettLage instruks for nestemann!! |
Handlingsplan Sykkel
Sykkelgruppen har som mål å gjennomføre for sesongen 2011:
Emil Listerud
Handlingsplan Barneidrett
Håper neste sesong blir like bra som fjorårets. Satser på å få ut et årshjul på høsten der allidrett, fotball og ski samkjører sine aktiviteter.
Målet for 2011 sesongen er å holde flere kurs, for å motivere og trygge foreldrene til å være instruktører. Vi ønsker å gi et allsidig og godt tilbud der barna får smake litt på ulike aktiviteter. I fjor sto blant annet lek, orientering(veldig bra opplegg over tre økter, laget av to instruktører/mødre), skøyter, turn, bevegelse til musikk og svømming på programmet. Dette håper vi å kunne videreføre i 2011.
Nissemarsjen er allerede bestemt til 1.desember, da vi skal tenne julegran utenfor Valderstunet på runden. Dette blir første gangen vi gjør det, men regner med at barna vil synes det er stas.
Gro Merete Holde
Handlingsplan – skigruppa
Vi er midt i sesongen og terminlista er lagt med klubbrenn nesten hver tirsdag.
VM stafett 5.mars og klubbmesterskap 3.april i Stavadalen. Klubbmesterskapet er i år flytta til Stavadalen for å prøve noe nytt. Ellers fortsetter vi etter samme lest som tidligere. I starten av neste sesong ønsker vi arrangere en byttekveld med skiutstyr samt en smørekveld.
Vi vil også bestemme oss for enkelte kretsrenn neste vinter som vi prøver å samle en gjeng å reise på sammen i tillegg finne på noe sosialt etterpå.
Ski-gruppa
1.
Innledning/visjon
Bagn IL er et idrettslag der bredde står i fokus. Med dette menes at vi skal forsøke å aktivisere flest mulig gjennom ein allsidig aktivitet og et mangfold i anleggssatsingen.
Ingen betalende medlemmer kan nektes å delta i Bagn IL sine aktiviteter grunnet nivå eller ferdigheter, men aktivitører er i sin fulle rett til å la oppmøte og treningsiver danne grunnlaget for uttak til konkurranser. Som et breddeidrettslag mener Bagn IL at fravær fra trening grunnet annen idrettslagsaktivitet er gyldig fravær dersom aktivitørene er informert på en tilfredsstillende måte. Idrett i konkurransesesong bør prioriteres foran idrett utenfor konkurransesesong.
Bagn IL ser ingen motsetning mellom breddeidrett og det å fremme folkeskikk. Glede, humør, støtte, oppfølging og godt miljø er stikkord som skal være ledende for det som skjer i klubben – på og utenfor banen. Det forventes derfor at både utøvere og aktivitører gir de berørte beskjed i god tid om de ikke møter til avtaler. Likeledes forventes det at utøvere som ønsker å forlate Bagn IL sitt tilbud gjør dette på et tidspunkt som ikke rammer klubben eller de andre utøverne mer en nødvendig. Bagn IL forventer også at være aktivitører henter inn utøvere på tidspunkt ikke påfører moderklubben unødvendige kostnader eller andre belastninger. Utøvere som forlater Bagn IL sitt breddetilbud på en ryddig måte for å finne større sportslige utfordringer skal ønskes lykke til og støttes. Bagn IL forventer at våre aktivitører står for fair-play og tar ansvar dersom utøvere eller andre representanter for klubben utøver dårlig oppførsel.
2.
Overordnet mål
Bagn IL skal ha eit overordna mål å ta vare på ”bredden”. Vi ønsker også å følgje opp våre spillere med talent og potensiale for vidareutvikling slik at dei skal få moglegheit til prøve seg på eit høgare sportslig nivå. Dette skal i kvart enkelt tilfelle behandles av fotballgruppa. Følgjande er då viktig:
•Alle skal føle seg velkommen, respektert i klubben og ha samme rett til å være med, gutter, jenter, unge, eldre, friske og handikappa. Det same er våre ”nye landsmenn”.
• Betre samarbeid med andre klubbar, og bryting av ”bygdegrenser”. Dette er utfordringar som vi må ta og skal lykkes med.
• Få flest mulig til å holde på med aktivitet lengst mulig.
• Alle skal ha eit tilbod – uavhengig av kjønn og ferdigheitsnivå.
• Få til eit større engasjement hjå foreldre
3.
Sportslige mål
I 2011 vil vi stille med følgende lag i serien:
Senior Herrer (11`er lag i 5. div.), Smågutt G14 (11`er lag), Lillegutt G12 (7`er lag), Minigutt G10, Knøttx5, Lillejente J12 2stk 7-er,
Same lag skal delta på DnB NOR cup.
4.
Kompetanseheving/ Rekruttering
Ønsker å auke kompetansen på trenersida. Det er her moglegheit å sende trenarane på kurs hvis det skulle vera noko som er aktuelt. I tillegg kan ein ha trenerforum der trenerne samlast for utveksle erfaringar, eller ved å innhente andre trenarar utanifrå til å halde trenersamlingar/ -forum.Her vil eg oppfordre trenarane til og møtast.
Kvart år er det vanskeleg å få klubbdommarar som kan dømme i alle aldersbestemte klasser. Kan her bli ein utfording å få dommarane til 11`er kamper. Fotballgruppa må få rekruttert fleire klubbdommarar i eigne rekker, samt å få dei opp eit nivå til å bli rekruttdommarar ved å sende dei på dommarrekrutterings kurs. Vi må halde dommarkurs på et tidligere tidspunkt slik at det ikkje blir tett inntil seriestart. Vi må finne ein dato, som må inn i årshjulet. I tillegg er det viktig å gi dommer(ane) riktig oppfølging og veiledning. Her må trenere/ oppmenn vera flinke til å gi tilbakemelding etter kamp, både positivt og negativt.
Når det gjelder rekruttering av spillere, så er det viktig at vi gjør ein god jobb så tidleg som mogleg og tenke langsiktig. I tillegg må vi gjøra Bagn IL til ein attraktiv klubb til å spille i ved å gi eit tilbud til alle. Samt å integrere fleire av våre nye landsmenn. For å utvikle spillere kan man «sjonglere» med spillere oppover i aldersgruppene innad i klubben. Eller at vi inngår samarbeid med andre klubbar, slik at dei spillarane med mest/størst potensiale kan ”hospitere” for vidare utvikling. Det er då sportsleg leiar, dei involverte trenerane, spilleren og foreldre som må vurdere om ein skal ha spelar fast opp på lag over eller «sjonglere» mellom to lag (sosiale relasjonar).
Ved å sende spillere til talent-/ sonesamlingar, så må vi be trenerarar/oppmann om å prioritere og kun melde på spillere som utpregar seg/har potensiale til utvikle seg mest mogleg. Dette pga. at kretsen tar seg godt betalt for desse tjenestene. I tillegg vart det i 2009 laga ein sportsplan som laga bør følgje og vidare utvikle.
5.
Foreldreengasjement:
Rekruttering kan skje ved at det kjem meir informasjon ut frå idrettslaget, og at ein sett meir pris på dei som engasjerer seg/ har verv i idrettslaget. Det er her viktig at ein har felles sosiale samlingar/treff/arrangement. Vidare har vi følgjande punkt som må vera prioritering:
Det er viktig å «dra med» foreldre tidlig, sosial tilhørigheit på lag.
Forsterke det sosiale blant foreldre på same lag og på tvers av laga.
Små konkrete oppgåver til fleire foreldre
Gje foreldre tryggheit for evt arbeide dei vil gjere.
Det er viktig at «gamle» trenere og oppmenn er positive når nye skal skaffast.
Ikkje påleggje meir arbeid til trener- / oppmannsarbeidet enn det som er nå.
6.
Inntektsbringande tiltak
Som innteksbringande tiltak vil fotballgruppa oppgi følgjande tiltak:
1. Aktivkontigent
7.
Markedsføring av fotballgruppa
Markesføring av fotballgruppa kan vi nok bli betre på ved at vi vert flinkare til å bruke nettsida bagn.no. Kvart lag vil få i oppdrag å legge inn kamprapport og resultat.
8.
Økonomi
Når det gjelder den økonomiske siden, henviser eg til vedlagt budsjett for 2010.
9.
Evaluering
Hovudmål for sesongen er å komme gjennom sesongen med alle påmeldte lag. I tillegg må ein få økonomien i balanse så tidleg som mogleg. Då ser vi om vi kan sende lag på cuper og turneringar.
Etter sesongslutt/ medio november må styre i fotballgruppa sette seg ned saman med trenere og oppmenn for å evaluere sesongen. Her må det evaluerast om det skal vera eit fullstendig fotballstyre, eller om ein skal gå for eit redusert styre (leder, sportsleg leder, dommarkontakt og med trenere/ oppmenn som styremedlem). I tillegg må ein komme fram til kor mange lag som skal påmeldast til kretsen, samt kven som kan vera trenere/ oppmenn til for kvart lag i fotballsesongen 2011. Ein må her også sjå på om ein må samarbeide med andre klubbar for å få til lag. Her vil nok kretsen også komme inn i bilde, ved at det blir kalt inn til felles møte med andre lag i Valdres.
Til slutt er det viktig at vi har ein fotballgruppe som er lojale mot styrer/ledelse i Bagn IL og følgjer dei vedtak som blir gitt, og ikkje går sine eigne vegar.
Torstein
Handlingsplan Dametrimen
Det kan virke som om dametrimmen har jobbet seg inn som et fast onsdagsinnslag hos mange, noe som motiverer til å opprettholde tilbudet. De to siste sesongene har vært noe kortere, og det har gjort til at vi er flere som er med til siste trening. Det er meget mulig vi får til litt stavgang neste vinter. Har et par damer som vet hvordan dette bør gjøres og de har sagt seg villige til å kjøre et par økter. Ellers blir det trolig mye av det samme i året som kommer, men det virker som det er det damene vil ha. Satser på at svømmehallen holder seg åpen og i stand slik at vi fortsatt kan bruke den som et supplement til gymsalen.
Håper vi får en ny, variert og sprek sesong i 2011
Gro Merete Holde
Forslag til vedtak:
Vedtak:
Sak 6 – Fastsette kontingent 2010
Kontingenten har vore uendra i nokre år, men styret går inn for å behalde den uendra.
Familiekontingent: 300 kr
Voksne: 150 kr
Barn: 125 kr
Pensjonist: 75 kr
Forslag til vedtak: Behaldes uendra
Vedtak:
Sak 7 – Val ( blir utdelt på årsmøte )
Forslag til vedtak: Valkomiteens innstilling
Vedtak:
Vel møtt!
Runar Kolsrud
Sekretær
6. september 2024 0
31. mars 2024 0